Min fina häst

Sarelli börjar som smått likna en travare i utseendet lång man och panlugg får se till att alva kommer och friserar honom.
Slutade väldigt tidigt idag, halv två inte illa man kan bara önska att lärarna är borta oftare.
Direkt ut till stallet där jag fixade och pysslade lite extra med Sarelli för dressyrpass.
Idag var jag mest inriktad på punktridning att bli tydligare med vägar och liknande även mycket galoppfattningar.
Sarelli fick hålla ett lägre tempo genom hela ridpasset för jag ville inte att han skulle springa iväg vid sidvärdsrörelser.
Han var riktigt duktig och lyssnade på alla hjälperna.
I galopparbetet var han jätte fin till en början men när jag sedan gick över för att göra fattningar från skritt blev han väldigt trippig och laddad, men han satte varenda fattning och det var de viktigaste.


Kommentarer
Postat av: alva

gud vad fin han har blivit! vi borde höras snart :)

2011-10-03 @ 11:58:06
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0