Hopplektion för stina

Hoppade Sarelli för stina. Mycket nöjd över passet eftersom de började dåligt och sen gick det bara bättre. Vi hoppade studs,brutna linjer och rakt upp. I studsen gick det mindre bra men de är även där Sarelli har det svårt, han blir lätt lång och sätter inte under sig,men det är en jätte bra övning för honom då han verkligen får korta ihop sig. Innan vi fortsatte med brutna linjer hoppade vi som på en åtta. Dock fick jag inte med mig ytter helt galant detta ledde till att vi hamnade i fel galopp efter hindrerna. Här näst väntade hindret på rakt upp där jag skulle öva på att landa i den galopp jag ville. Det gick bra till en början lite kommunikations problem i landningarna. När jag sedan kom emot i galopp blev det totalt missförstånd och i obalanse.Jag hamnade på sidan och var på väg Ut på grannens tomt. Vilket slutade att jag hamnade på backen.Kändes riktigt skönt att få ramla av både att ha de gjort och att de var första gången efter olyckan i våras.Nöjd över passet måste hoppa innan tävlingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0