En månad kvar..

Pappa körde ut mig till stallet efter skolan.
Hann tyvärr inte rida, hatar det förbannade mörket.
Jag borstade Sarelli och gav honom lite kärlek.
Tog ut honom på stallplanen och övade mycket ledarskaps övningar.
Skritt-halt-trav-halt-backa-skritt-trava, back ett steg gå fram ett och så vidare.
Lilian hittade även en plastgrej i ladan som vi tränade att ställa hovarna på.
Samma problem som i lastningen att han bara bestämmer sig och går över än.
Det är som att han kopplar bort att man faktiskt finns där.
Jag använde mig av ett dressyrspö som jag stod och petade på hans rumpa tills han blev irreterad och bröt mönstret.
Lyckades tillslut att placera båda han hovar på plasten.
Imorgon bär det av till Globen, taggad !
Sover hos syrran inatt, hjälper henne att fixa hästarna imorgon bitti.
Det bästa med idag är att det är en vecka kvar till julafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0