Dröm hästen

Sitter här med hög feber och ingen röst, tänker berätta lite om gårdagens dressyr pass.
Kom ut till stallet vid 3, tog in Sarelli borstade av honom snabbt och tränsade och gick ut på banan.
Red dressyr barbacka för att jag frös så otroligt mycket inte så konstigt eftersom att jag idag har feber.
Till en början var Sarelli helt otroligt dryg, han stressade upp sig över små saker och var väldigt stark.
Men som efter att jag fattat galopp i båda varven och låtit honom pusta ut. släppte allting.
Han blev mjuk satte under sig i övergångarna , näst intill klockrena sidvärdrörelser.
Galoppfattningarna satte han, kunde ta halvhalter i galoppen utan att behöva driva för kung och fosterland för att han inte skulle sakta av.
Han var så otroligt fin !
Avslutade med att korta honom några steg för att sedan länga stegen på diagonalen.
Jag hade ingenting i handen och han trampade under sig, behövde bara sitta till för att han skulle bromsa upp.
Sarelli var så väldigt fin och det kändes riktigt bra att säga godnatt till honom och veta att han fått bra motion.


Bild från i söndags våran första tävling !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0