värmebölja

Vill bara säga att jag är grymt bränd på armarna och axlarna, efter gårdagens tuffa arbete på hemringe.
jag, stina och lisa fick hjälpas åt att lyfta upp 1900 tegelpannor på ett 9 meter högt hus och solen tog jävligt bra där uppe mår man säga. Eftersom att jag var helt slut´efter dom där 1900pannorna så blev det en skrittur i skogen igår med pax och knott, skönt att få komma ut och luffa runt lite. Vi red skogsängsrundan plus en liten sväng på lottasberget. Sarelli skötte sig som vanligt men jag har kommit underfund med att han letar mera efter spöken om man är ute flera och rider än vad man gör när han är ensam. Märkligt märkligt men det kommer snart att tränas bort.

Idag så kom den djävulska träningsvärken efter dom där pannorna men det var bara att kämpa på. Var och red Sammy på ridskolan, där var det hoppning som gällde och kontrollbana blev det. Riktigt nöjd över Sammy och längtar verkligen tills Sarelli blivit en aning grovare som honom.
Sedan var det bara att åka vidare ill Hemringe och eftersom jag hade ridit sammy innan och träningsvärken satt kvar så tog jag med mig lisa på en skritt tur men nu ner mot ån. Sarelli var snäll, men han har kommit på att det är mycket lättare att små trava än att länga på stegen i skritten så där har vi en till punkt att trixa med.
Imorgon lutar det mot markarbete/dressyr på banan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0