Vackra häst

Vill bara säga att det gick för jävla bra att rida Sarelli idag. Syrran hjälpte mig på banan när jag red dressyr hon visade mig lite vad hon hade jobbat med på min häst när jag var på Nybygget, allt handlade om att flytta han bak att hålla kontroll på dom. Så dagens arbete var att flytta bakdelen med hjälp av magiska sepentiner, skänkelvikning över deoganalen (stavning) i snettigenom och fyrkantiga volter.
Mycket flyttande blev det men de lönade sig han tragglade inte alls lika mycket med huvudet och blev mer stadig i sig själv och otroligt mycket mjukare, han fick med sig bakdelen på ett helt annat vis.
Är otroligt glad att vi köpte Sarelli nu börjar det gå framåt, nu när jag vet hur jag ska rida.
Dock så måste jag börja göra mina sittups igen för att orka sitta ned i hans trav så att jag inte skumpar med magen som en kärring. Så minst 50sittups per dag hela sommaren !



Kommentarer
Postat av: bestaste hanna ;)

hörru vad duktig du är som gör 50situps om dan ! är riktigt imponerad där ;) själv så började jag och slutade efter 1 vecka xd

2011-06-26 @ 22:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0