Tisdag kväll

Dressyrpass på schemat idag med övergångar och galoppfattningar. Inte fullt så nöjd över min häst idag som igår han var pigg och glad idag och det är bra men han försökte spring ifrån allt arbete. Jag tror att de berodde på den värme som är i sverige just nu, klagar absolut inte !
Vi jobbade så att vi fattade galopp vid C för att sedan rida en båge innanför spåret sakta av till trav vid hörnet sedan skritt vid nästa hörn där efter halt och skritt igen, så höll vi på ett tag i båda varven. La in mycket saker för att han hela tiden skulle ha något att göra, för så fort han inte hade något att göra örde han upp huvudet och sprang iväg. Jag travade av Sarelli på en åtta och böjde igenom honom ordentligt !
Jag red cirkus 45min och det blev en hel del svett när jag ridit klar svampade av honom och han rullade sig så fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0