Söndag morgon

Om cirka 2timmar rullar bilen från Eriksberg mot Nybygget åker med alva och linnea så bilresan blir nog super, är inte helt klar med min packning så jag får ta att sätta lite fart.
Har inte bloggat de senaste dagarna har haft fullt upp. Sarelli fick vila i Fredags när det var skolavslutning tyckte inte att de skulle vara riktigt shysst mot honom att gå på dagen på grund av värmen och jag skulle träffa klassen på kvällen och spela kubb så han fick en vilodag.

igår när jag red honom på morgonen innan jag skulle till Upk och rida så var det som att den där vilodagen hade satt sina spår. Han var så jäkla duktig till viss del helt avslappnad och knata på med fina steg. Inriktade mig inte mot någon särskild grej utom längde lite och lite lösgörande försökte få honom att börja spåra mer och det gick super bra. Sedan bedrog jag mig till ridskolan red Sammy för sista gången SORGLIGT !det gick också bra han var precis som Sammy brukar vara genom att springa och stressa upp sig för små saker som stolar och fåglar. Så det var roligt att få rida han en sista gång när han verkligen var sig själv !
Eftersom att jag åker bort en vecka nu till nybygget så ska syrran ta hand om Sarelli och han kommer få gå hela veckan. Det är bra för både han och stina att köra hårt i en vecka, kommer att sakna honom. // Ellen Johansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0