Markarbete

Idag så blev det markarbete på banan för min och Sarellis del, testade nytt bett på han en gummi stång.
Tycker att han gick relativt bra på det bettet han blev mer stadig och man kunde lätt ta förhållningar.
Jag la ut 3galopp bommar på ena långsidan för att sedan jobba med varierande tempo där emellan längde och kortade och han lyssnade super bra la även in en volt efter andra galoppbommen för att få honom att vänta på mig. Hade även ställt fram ett hinder innanför spåret och där jobbade jag med att komma i samlad galopp emot för att sedan efter hindret kunna länga några språng, han gick så jäkla bra och man märker verkligen att han tycker om att jobba med bommar.
Efter ridpasset så var han alldeles sömnig så jag svampade av han noggrant och tvättade svansen och borstade den, tvättade även hans ben rena från kissfläckar, sist men inte minst friserade jag manen. Tyckte att han var värd en riktig skönhetsbehandling efter det hårda passet. Imorgon planerar jag för lite dressyr på banan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0