Dressyrpass

Himla duktig pålle jag har han gick som en riktig stjärna idag, var på banan och red dressyr blev trav och skritt övningar för hela slanten. Till en början var han stel och gick emot alla förhållningar och när jag längde skritten så började han små trava lite sneaky. Men jag gav honom tid och skrittjobbade honom i säkert en halv timme då jag flyttade bakdelen, skänkelvikningar m.m.
Tror att hans stelhet berodde på att han vilat 3dagar i rad, men när han sedan hade fått böja igenom sig så var han hur fin som hällst. Började trava och då ville jag få honom att lyssna mer på ytterhjälperna så jag använde mig av volter och fyrkantsspår för att flytta in honom. Riktigt nöjd hur han börjat jobba på snart bara 3månader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0