På tårna

Var uppe med tuppen imorse för att komma ut till Sarelli tidigt för att ge hästarna frukost och rida. Sarelli var riktigt på tårna idag riktigt pigg stuttsade för lite allt möjligt, han är för knasig. Blev en riktig genom körare på banan och idag var vi inriktade på ställning och sidvärdsrörelser för att få honom lösgjord han var riktigt stel till en början och riktigt pigg. Så jag arbetade honom i skritt ett bra tag för att sedan få honom att gå i ett lugt tempo i traven, la upp stigbyglarna till galoppen för att jag kunna sitta ned när han laddar. Han sprang iväg när jag fattade galopp men fick snabbt tillbaka honom jobbade med uttåt ställning på kortsidor och volter på långsidan, han fick ta i regält och det var bara bra för honom. Avslutade med att skritta ut på honom, i skogen där han skygga för allt möjligt stenar och ekorrar han var allmänt knäpp men jag är relativt nöjd över passet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0