Motion av angloaraber

Kastade mig på cykeln runt tolv för att cykla ner på stan och träffa Alva Chambert, var på jakt efter en ny tjocktröja eftersom jag glömde min på ridlägret jag varit på. Hittade iallafall en ny finfin tröja på bikbok, smög omkring på stan till klockan kvart över 4 ungefär då slängde jag mig på cykeln och cyklade ut till hästarna.
Longerade båda hästarna, började med Sarelli och vi inriktade oss på tempoväxlingar. Det var inga problem med Sarelli även fast det var första gången jag longerade honom sen han kom till mig. Ska försöka longerade honom oftare så att han lär sig rösthjälperna som ``galopp, sakta av´´, men det ska inte vara några problem han är ganska lätt lärd.
Efter att jag longerat Sarelli fick han kraftfoder och jag svampade av honom, sedan tog jag ut pax ur hagen borstade och fixade med honom. Longerade även honom på ridbanan och vi körde mycket övergångar, märktes direkt att pax hade longerat en del innan med Stina han lyssnade mycket bättre på rösten. Han var himla duktig även fast han brallade ur på kortsidan i galoppen.


Kommentarer
Postat av: Nicholai von Benzon Hollesen

Jag hoppas på det ju!:)

Tack för din kommentar och de fina orden!

Tusen tack för att du läser min blogg!

Kram Nicke!:)

2011-07-12 @ 01:06:17
URL: http://nicholaihollesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0