Min stjärna

Tog bussen ut till Hemringe vid halv nio imorse för att ge hästarna mat och rida Sarelli.
Det blev ett lätt pass på banan med skritt och trav. Skrittade fram i säkert en halv timme då jag gjorde mycket halter inte Sarellis bästa övning direkt men det gick bättre och bättre, började lägga in fyrkantiga volter där jag flyttade rumpan i svängarna. Fortsatte sedan med det magiska serpentinbågarna och öppna på långsidan för att få bogarna lösgjorda. Han blev jätte fin i formen av dom här övningarna och jag började trava lite lätt ville inte ha något högt tempo på han idag så han fick gå relativt samlat, satte mig ner i traven och jobbade på åtta då jag längde traven på snett igenom. Han var riktig stadig på slutet och bjöd framåt kalasbra ! jag hoppade av och ledde honom upp till E4an och tillbaka som av skrittning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0