Min fina fina häst

Hoppning och bommar blev det idag, red med stina och lisa . Hade flera olika övningar bommar på volt, upphöjda bommar på långsidan, kryss hinder på snett igenom, sockbitshinder på långsidan. De ny målade bommarna använde vi självklart och det var helt perfekta !
Sarelli var på glatt hopphumör idag eller det är han egentligen alltid men endå han var pigg och glad bjöd framåt men han var kontrollbar som jag saknat annars när jag hoppat, han hoppade inte lika stort som han gjort de senaste gångerna och det var nog för att han fick bakdelen under sig riktigt fint .
Vi hoppade runt 70cm lika bra att börja lågt när man inte känner hästen till 100% än.
Det som jag tycker är så underbart med Sarelli är att man aldrig behöver känna sig rädd när man hoppar har alltid tyckt att det har varit lite små äckligt, men nu när jag hoppar Sarelli så känns det som att jag kan hoppa hur högt som hällst han går som en klocka ! Skrittade av hästarna runt sågbacken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0