För jag har bara regn hos mig

Inte riktigt så illa att det bara regnar hos mig.
Men en och annan kylig droppe faller ned från himmeln.
Solen har varit framme och kikat lite på förmiddagen när jag och Stina var och badade vid bryggan.
Vi snackar inte 25grader i vattnet utom graden i baden ligger nog och lutar mot 17grader.
Man känner att man är människa iallafall när man doppar sig.
Vi fick 15st fin fina Abborar i nätet som vi ska käka till middag,sommar.
Om någon timme börjar människorna på ön att samlas nere på fotbollsplanen, då vankas den årliga brännbollen.
Som till en viss del börjar spåra en del, nästan en kamp på liv och död.
Nu ska jag ta och spela en omgång alfapet med min kära moder, får se om stavnings kunskaperna sitter kvar.
Det har endå gått typ 2månader sen man satt vid bänken och hård pluggade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0