Halm överallt

Tidig morgon med gudstjänst, andra delen av konfagruppen konfirmerade sig.
Cyklade sedan ut till Hemringe, där var det bara att svida om och hoppa in i bilen.
Björn släppte av mig och Stina vid morfars åker där Conny var i full fart med att fixa halmbalar.
Vi fick stapla i hövagnen medans han körde traktor, var roligare än vad jag hade trott.
Väl tillbaka i Hemringe to jag ut min häst från hagen och fixade och pysslade.
Sadlade och gick till ridbanan, Sarelli var pigg och nogelunda spänd.
Är inte så nöjd över detta ridpass allt blev bara fel nästan,
satte alla galoppfattningar.
Han har alltid sedan han kom slängtravat in i galoppen, så nöjd över det.
Han arbetade jätte fint i galopparbetet sedan i en rund kontrollerad galopp.
Så helt värdelöst gick det inta att rida iallafall, skrittade av honom i skogen.
Imorgon ska jag upp och morgonfodra hästarna för att sedan mocka hagarna.
Måste krya på mig nu har blivit sjukligt förkyld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0