Förkylning är ingen sjukdom

Vaknade mer förkyld än igår Satan !
Men säger som mamma förkylning är ingen sjukdom för på onsdag börjar skolan och då är jag frisk.
Tog bussen vid nio tiden ut till hästarna.
Fixade lite på gården, målade bommar och mockade lite hagar.
Byggde fram på ridbanan med bommar och sockerbitar.
Stina och jag skulle ha markarbete.
Sarelli skötte sig bra idag fint galopparbete, inte riktigt nöjd med traven måste jobba mer med halvhalter så han sätter tillbaka sig .
Vi hade upphöjda bommar på en volt och snett igenom, eftersom hästarna är under igångsättning så blev det lugnt.
Både pax och sarelli måste gå mer över bommar för att lära sig lyfta på fötterna.
Min häst var helt slut efter passet så imorgon ska jag skritta ut och eventuellt trava honom några steg på stubbåkern för att sträcka ut.
Bild från hölasset igår, egntligen vill jag vara en tvättäkta bonde !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0