21/8 - 2011

Sovmorgon till tio snåret slänge mig på bussen som går åt helvete på söndagar.
Kom ut till tolv då jag fixade mat och fixade med utrustningen.
Klädde på mig sporrarna för ovanlighetens skull, men eftersom jag skulle rida mycket sidvärdsrörelser så ville jag kunna komma åt han på ett enkelt sätt.
Han gick verkligen som en prins detta ridapass klev på riktigt bra och en stadig form hela tiden.
Började att han fick jogga igång på en åtta i lågform och halvhalter vid varje hörn.
Galopperade sedan igång han lite ökade och samlade så han lyssnade fint på hjälperna.
Han gick som sagt som en prins hela passet och man såg verkligen på hur fint han tyckte han var.
Avslutade med att göra enkla galoppombyten med cirka två travsteg emellan.
När jag var klar med Sarelli tog jag ut pax och longerade honom på banan han var rätt seg men han skötte sig utmärkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0